20-1: Coromandel

20 januari 2018 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

20 januari:  Opito beach, Cathedral cove en Hot water beach

Het eerst strand dat we bezoeken is Opito beach; het is heerlijk mediterraan, begin zomer weer, rond 24 graden. Gelijk een top strand. Aan dit strand liggen redelijk wat huizen, waarschijnlijk allemaal tweede huizen. We lopen naar de punt van het strand naar een topje waar we by far van het mooiste uitzicht genieten van deze vakantie: een beetje de schoonheid van de Griekse eilanden maar dan alles gehuld in het groen tot en met de zee toe die prachtig violet kleurt. Boven komen later NZ landers ons vergezellen. Raken aan de praat met een gezin uit Auckland waarvan de grootouders al 40 jaar op deze plek een woning huren in de zomer. Ik kan ze geen ongelijk geven. In een reisboek zou deze plek een insiderstip zijn en we zijn het er mee eens. Als je een keer echt een week op een plek wil blijven in NZ land  dan op de Opito beach. (zoek op rent a bach, Opito beach)

De zoon wijst ons op een haai die beneden in de baai zwemt. Schijnt hier wel meer gevaarlijk spul rond te zwemmen: vorige week was er nog een groep killer wales op bezoek. Dus advies is niet te ver de zee op te zwemmen.

Daarna rijden we naar de Cathedral Cove: zoals dat heet een topattractie in de Coromandel. Dit merken we aan het aantal mensen dat deze prachtige cove en bijbehorende rotsformatie bezoekt. Dat zijn er velen, beneden kun je zwemmen aan het strand en mooie kiekjes maken van al dat fraais. Ook hier weer een kleurenpracht. Tot slot bezoeken we hot water beach die 10 minuten verder ligt. Het unieke hier is dat je rond eb in het strand een kuil kunt graven die zich met heet water vult en waarmee je dus je eigen hot pool graaft. Het is beneden aan het strand een koddig gezicht met mensen die in hun eigen kuil liggen. Wij besluiten het – na een halfslachtige poging om te graven - te houden bij gewoon zwemmen in een zee met stevige golfslag. Hiermee sluiten we dag 2 van de Coromandel af. Genoeg te ontdekken hier.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tom en Wilma:
    20 januari 2018
    Deze foto’s zijn werkelijk “the top of the bill” we zouden er zo naar toe willen.
  2. Wilma:
    20 januari 2018
    Werkelijk zeer mooie omgeving. Puur genieten!