15-1: Tarawera trail

15 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

15 januari: Roturua : Tarawera trail

Van “consumerend toerist” weer terug naar “ondernemend reiziger” wandelen we vandaag de Tarawera trail van in totaal bijna 18 kilometer. De trail loopt langs een meer en is zoals vaker hier onderdeel van een grotere track. Het is zwaar bewolkt en onderweg regent het een tijdje. Maar we zitten in een regenwoud, dus dat past goed bij de sfeer van de omgeving;  heeft wat weg van een jungle.  Het is vooral de rust van de wandeling van ongeveer 6 uur en de omgeving die een beetje meditatief op je in werkt. De wandeling is “moderate”, dus stijgen en dalen in beperkte mate (nou ja wel 213 trappen op de fittbit). Aan het einde van de wandeling kom je aan op een kleine natuurcamping waar alleen NZ landers met een boot hun tent hebben opgezet. Er is daar een hot water beach waar we geen gebruik van maken.

Met een watertaxi die je van te voren moet bestellen worden we weer terug gebracht naar ons beginpunt.