14-1: de geisers

15 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

14 januari: Wai-O-Tapu en Waimarangu

We bezoeken 2 vulkaangebieden/ geiserparken: Starten in de ochtend met het Wai-O –Tapu, 36 km buiten Rotarua. Om 10.15 zal daar de Lady Knox haar kunsten als geiser vertonen. Daarvoor verzamelen zich honderden mensen die vervolgens om 10.17 enigszins verbaasd om zich heen kijken omdat ze zojuist een kleine straal gezien hebben waarvan iedereen dacht dat het voorprogramma was, maar nee dit was het hoofdprogramma. Als je eenmaal Yellowstone gezien hebt met de “old faithfull” dan is dit toch wel even iets anders. Het park zelf kent mooie kleuren maar door de hoeveelheid mensen is het lastig om hier op je gemak van te kunnen genieten.

In de middag door naar Waimangu en hier vinden we de oase van rust waar je naar op zoek bent. Prachtig in het groen gelegen vulkaan gebied met geweldige kleuren en heel rustig. We leggen hier een route van 4 km af met daarna een boottocht + een geiser die meer voorstelt dan die van de ochtend. Met de bus wordt je teruggebracht. Contrast met de ochtend kon niet groter. S’avonds bezoeken we een culturele Maori avond met eten en show. Verzamelen ons met honderd andere toeristen en zowaar is het eten en het programma rond de Maori geschiedenis de moeite waard.

Sinds we in Roturua zijn aangekomen zijn we van “ondernemende reizigers” getransformeerd naar “consumerende toerist”.  Een dagje Roturua met meervoudig park bezoek kan zomaar 100 euro per persoon doen. De natuur is hier niet meer gratis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl