Oamaru

20 december 2017 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

20 september Oamaru

Een dagje Oamaru is een dagje recente historie opsnuiven . Alles ademt hier naar het koesteren van het verleden dat niet verder teruggaat dan begin 19e eeuw toen Oamaru groter en belangrijker was als havenstad dan Los Angelos. Het welvarende stadje van 14.000 inwoners was destijds een belangrijk handelsplaats. Kent nu nog een groot aantal oorspronkelijke gebouwen die enigszins ongeordend in het centrum staan.

Bezoeken het steampunk museum waar alle allerlei fantasy apparaten daterend uit het stoomtijdperk zijn opgesteld die verwijzen naar de toekomst; voor een museum zeker een vondst.

Oamaru is leuk voor een dagje zeker omdat we verder weinig steden zullen tegenkomen op onze reis die iets van de historie van NZ vertellen. En hoe behulpzaam en ontspannen hier iedereen is om jou als toerist van dienst te zijn !! Kom je in Amsterdam niet tegen waar overigens veel inwoners die we gesproken hebben (met de begroeting: how are you guys and where are you from ?) al zijn geweest !! Dus “the Netherlands second” blijkt zeker te kloppen.

Overigens zijn de views hier ook weer splendid. Daar hoeven ze hier geen moeite voor te doen. Valt verder op dat de “architectuur” hier in de categorie “remake” tot “amazing ugly” bevindt. Amerika kan daar nog wat van opsteken.

1. Tom en Wilma:
    20 december 2017
    Wat een prachtige omgeving.
  2. Eric:
    20 december 2017
    Vergeet de Mouraki Boulders (40 km ten Z. Oamaru) te bezoeken.
  3. Eric:
    20 december 2017
    Vergeet deze niet te bezoeken, bedoel ik. Op weg naar het Zuiden kom je er langs!
  4. Lydia:
    21 december 2017
    Eric, we zijn er inderdaad geweest! Prachtige foto’s gemaakt ondanks t slechte weer!
    Gr Lydia